siandien siulau nusikelti i epocha kai miss Lewinsky kaip tik taikesi ipusti Billui, kai chartuose karaliavo Spice Girls, kai Rossis matalino su 125, o Sabas buvo Trail Blazeriu dievas. Tais paciais metais du panasonicu fabrikeliai susigalvojo prispardysia Dukaciui uzpakali jo paties prijomais ir nushtampavo musu sios dienos herojus. Welcome back to 1997.
Prasom sutikite sekancio shootauto dalyvius: geltonam kampe - TL1000S, kitam geltonam kampe - VTR1000 FireStorm.

Liaupses Hondai pries starta.
Stovint ir vepsant is salies tikrai norisi, kad honda butu tavo megstamiausias motcas. Kokybes gausu. Dazai kaip nauji ir gilus, kaip Donskio mintys, tarp plastiko paneliu ne pirsto neikisi, stabdziu ir sankabos svirteles be jokiu liuftu, keleivio pakojos - click click, ir nepamirskim legendinio hondos ''push to lock'' benzo bako kamscio! Taip pat nerudijantis stockinis ismetimas. Vaizda siek tiek galbut gadina plieninio subframe'o fragmentelis, bet ir tas neparudijes, suka. Pats motas neypatingai imantrus, bet demesys detalei tikrai pavyzdinis.

Akmeneliai i Suzkio darza.
Pagal surinkimo kokIbe TLS'as yra tipiskas to meto Suzas. Ir ne pats geriausias. Skaityciau, SV lygio. Labiausiai mane nervina sankabos svirteles laikiklis, del kurio pati svirtele juda aukstyn/zemyn pusmetrio diapazonu. Mazaanglio plieno ismetimas mielai rudyja, keleivio pakojos netrunka paklerti, furnitura greitai apsinesa kerpemis, o kai kurie kronsteinai ir plastmasines detales atrodo skystokai. Zodziu, siuo atveju Suzo logika paprasta: svarbiausia motoras, o visus atraeilius zaisliukus davaj sumetam papigiai ant smugio ir nesiparinam.
O bet taciau, is patirties sakau, kad islaikyti suza geroj buklej yra laisvai imanoma, ir be jokiu religiniu ir magik apeigu. Clean and lube is the name of the game. Deja dazno Suskio vartotojo mastymas yra toks: pigiau perku, tai pigiau ir priziuriu. Arba daznai isvis nepriziuriu..

Taciau pasileidus matalint iskart pasimato, kad ten kur istikruju svarbu - Suzuki prided, a Honda uztaup. Atrodo tokie panasus, bet ble tokie skirtingi...
Motorai
Sorry, big H, no chance..

Nenoriu suvaryt visko i vienus vartus, nes VTR nera letas. Nuo apacios iki midreindzo abu eina apylygiai, bet nuo vidurio iki redlaino.. vaikelia kur tau! Pirmom dviem pavarom susukti TL'o motora iki redlaino wide open yra smagesnis patyrimas nei dauzyti parlamento langus per kovo 11. Tuo tarpu issukineti VTR'a iki redlaino nera daug prasmes, nes kuo toliau, tuo maziau veiksmo.
HP ir momento skirtumas tikrai juntamas, bet svarbu yra ne tik tai. Svarbiausia yra charakteris ir laisvumas, su kuriuo Suzas isvynioja viska ka turi. Nezinau koks epitetas cia tiktu labiausiai? Be kalbu tiesiai i snuki? Kazkas tokio.
Palyginus su TL atrodo, kad Hondos motore kur kas daugiau mechanines trinties ir maziau noro suktis. Zodziu, TL1000 motors man yra didis, VTR - statistinis. Ir tai yra ne vien del keltos arkliu skirtumo. Ju pojutis nuo pradziu iki galo yra labai skirtingas.


Dyno
Po abeju tesraidu skubam i dyno kamabareli pracheckint WTF. Suzo rezultatas - 115, Hondos - 105. Be to, matosi, kad virsutinese apsukose FajaStormso kreive kazkokia nervuota, o TLS'o morre morre smuf. Matuota 5 begiu. Horizotali asis - km/h.



Valdymas
Sausas ir lygus aslfaltas, niolika laipsniu, superines abieju mocu padangos, perrinktos ir suteptos vaziuokles. Zodziu puikios salygos prachekint valdyma.
Girdejom mes tas siaubo istorijas apie TL'o rotorini amortika, tankslapperius ir zmogzudystes.. Teisybes delei reik pasakyt, kad bandomasis TLS'as turi Bitubo galini amortika, bet net ir vazinedamas su stockiniu TLS'u vasara, as nepajutau nieko baisaus sitoj vietoj. Nesivaldo jis kaip gera brytva, taciau kaip normalus sportsteris (ne Sportsteris) - tikrai taip. Panasiai kaip koks ZX9R. Siek tiek sunkokas, bet paklusnus ir linksmas.
VTR'as yra akivaizdziai smulkesnis i visas puses ir siek tiek lengvesnis vartyt nuo sono ant sono, bet man nepatiko siek tiek nervingas priekis akseleruojantis arba vaziuojant per asfaltinius whoopsus. Tik paskui pastebejau, kad priekine shake yra pratraukta per tiltelius gerus 15mm..

Galvoju, kad VTR'o pranasumas yra kiek lengvesnis valdymas ir mazesnio svorio ispudis, TL'o pranasumas - informatyvesne priekine pakaba (upsajdoun, eh) ir stabilumas (demferis). Man labiau patiko (tiko) Suzukio bendras ispudis. Abu yra ok.


Stabdziai
VTR'as turi toki pati Nissin setup'a kaip ir '92-'97 900RR. Jie yra adekvatus, bet nieko stebuklingo. Bandytas egzempliorius turi armuotas slangas, bet ir tai nedave juntamo pranasumo pries Suzo tokico. Nepasimaukite ant situ suportu isvaizdos galvodami, kad tai tie patys kaip 98-99 900RR, 929, 954 ar SP. Atrodo labai panasiai, bet efektyvumas - diena ir naktis.
Suzo keturiu stumokliu Tokico yra neblogi suportai (mano manymo tíkrai geresni nei 6 stumokliu Tokico, bent jau del to, kad neuzklynija taip lengvai) ir labai gerai veikia su armuotom slangom bei radialiniu master'iu nuo, sakykim, K5 (patikrinta).
Isvaizda
Subejektyvus dalykas, bet skaitau, kad taip kaip vaziuoja, taip ir atrodo. VTR'as yra smulkus ir neofensyvus. Grazus savo surinkimo kokybe. TLS'as - stambus, impozantiskas ir agresyvus. Su salyga, kad priziuretas - atrodo taip pat tvirtai ir graziai. TL'o variklis yra vizualiai zymiai grazesnis (ypac cilindrai ir galvos) del to, matyt, jis paliktas labiau matomas.
Konkliuzija
Atsiprasau, bet jokiu abejoniu man nera. VTR'as yra geras mocas ir daug kam jis tinka ir patinka labiau nei bet koks suzukis. Bet pagal mano manymu esmini parametra - TL1000S yra visa galva ir kiausais geresnis. Thing is, su Suzukio trukumais lengva gyvent (prieziura!) ir nesunku juos apeit pakeiciant kai kuriuos komponentus geresniais. Ant viso to TL1000S turi tai, ko VTR100 nebe - nuostabu motora ir charakteri.

Istraukos is mechaniko dienoracio
-Per pora metu paciam teko perrinkti tris TL variklius ir matyti pora jau pazertu. Dazniausiai pasitaikanti eibe yra apkramtyti pirmo begio suniukai (apie 50K km) ir kiek retesne - prasuktas alkunes guolis (velenui kaput). Cilindrai, stumokliai ir galvos tvirti kaip akmenys - no problems there.
-TL ipurskimo sistema yra pretenzinga. Raktas i sekme - tureti sureguliuota gazo pozicijos sensoriu (TPS) ir susinchronizuota vaaakuma.
-Apie VTR patikimuma neturiu daug empyrines medziagos, bet klishe apie hondos patikimuma visi zino. Taciau manes nenustebintu perdegusi krovimo rele arba prasuktas indeklas.
-Karta apziurindemas VTR'o varikli pastebejau, kad variklio blokai skeliami horizontaliai (taip, kaip tipiska inline motorams), o ne vertikaliai (taip, kaip tipiska V2 ir viencilindriam motorams). Skaitau, pliusas!
-V-twinas su stockiniais duslintuvais yra baisi nuodeme. Amen.